Nieuwe aanwinst! - Pirate Carving Iceboard!

Gear discussies
Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 10-12-2011 21:36

Peter Magnee schreef:Ik heb er ook 1 besteld: een pirate carving iceboard.
is dat zn zelfde als nils heeft, meer voor in de sneeuw dus?
of is het meer richting een ijssurfer???
ik zeg plaatjes :D

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 10-12-2011 22:07

Hans Schoenmaker schreef:MEld dan wel even optijd waar je gaat icesurfen... dan blijf ik uit de beurt! :wink:
Ik zal op tijd waarschuwen ... 8)

Het is dus inderdaad dezelfde als Nils, rechtstreeks bij Pirate besteld. Zodra ie binnen is zal ik wel wat foto's posten. Ik ben zelf ook wel benieuwd; ik mocht de kleur zelf kiezen, maar ik weet dus niet hoe fel hun potje oranje verf is :D

't ding komt met 2 vinnen: 1 voor ijs, geschikt tot 5cm sneeuw, en 1 voor 20cm poeder sneeuw. Afijn, ik ga het (hopelijk) allemaal uitvinden komende winter.

@Nils, volgens mij heb ji er ook nog niet opgestaan wel? kunnen we mooi samen leren hoe te sturen, en vooral stoppen :lol:
NED-811

Ronald Verriet
DFS teammember
Berichten: 74
Lid geworden op: 11-02-2010 19:04

Bericht door Ronald Verriet » 20-12-2011 13:23

In Januari ook verkrijgbaar bij Perfect Wind, onder het merknaam "Perfect Wind" dus het wordt een eigen design! :-)

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 20-12-2011 20:20

Peter Magnee schreef:
Hans Schoenmaker schreef:MEld dan wel even optijd waar je gaat icesurfen... dan blijf ik uit de beurt! :wink:
Ik zal op tijd waarschuwen ... 8)

Het is dus inderdaad dezelfde als Nils, rechtstreeks bij Pirate besteld. Zodra ie binnen is zal ik wel wat foto's posten. Ik ben zelf ook wel benieuwd; ik mocht de kleur zelf kiezen, maar ik weet dus niet hoe fel hun potje oranje verf is :D

't ding komt met 2 vinnen: 1 voor ijs, geschikt tot 5cm sneeuw, en 1 voor 20cm poeder sneeuw. Afijn, ik ga het (hopelijk) allemaal uitvinden komende winter.

@Nils, volgens mij heb ji er ook nog niet opgestaan wel? kunnen we mooi samen leren hoe te sturen, en vooral stoppen :lol:
Op m'n Pirate heb ik nog niet "Gevaren". Wel vanaf 1982 (als er ijs lag) op mijn driehoesksurfer. Daar had ik een rem op maar gebruikte hem bijna nooit. Vorig bij BH op de plek waar Jeffrey z'n Gopro is kwijtegeraakt ben ik de rempin verloren.

Remmen gaat net als met gewoon surfen, en zeil bak zetten helpt voor de laatste loodjes.
Je moet vooral daar gaan surfen waar je niet hoeft te remmen. :D
Vooral overstag schijnt moeilijk te zijn, dat is weer makkelijk op een driehoek, waar gijpen moeilijk is.
Ps ik moet hem nog wel een keer waxen, weet niet hoe dat moet, geen ervaring mee.

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 20-12-2011 20:22

Ronald Verriet schreef:In Januari ook verkrijgbaar bij Perfect Wind, onder het merknaam "Perfect Wind" dus het wordt een eigen design! :-)
Zorg dat je niet te laat bent. Ik had hem vorig jaar eind januari en het ijssurfen was over. :(

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 20-12-2011 21:41

Ronald Verriet schreef:In Januari ook verkrijgbaar bij Perfect Wind, onder het merknaam "Perfect Wind" dus het wordt een eigen design! :-)
Hey Ronald,
mooi man, heb je toch wat kunnen regelen met Pirate?
NED-811

Ronald Verriet
DFS teammember
Berichten: 74
Lid geworden op: 11-02-2010 19:04

Bericht door Ronald Verriet » 31-12-2011 17:15

Ja hij wordt nu onder mijn merknaam gemaakt "Perfect Wind" en de board naam wordt "Burning Ice"

zie www.burningice.eu

Krijg hem waarschijnlijk pa 18 a 20 jan (te laat denk ik ) maar goed het is ook nog niet echt winter geweest. :-)

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 26-01-2012 17:52

Nils Duindam schreef:
Menno van den Berg schreef:dat wordt dan voor volgend jaar, dit jaar een hele zachte winter met veel wind voorspeld door het flapie voorspelings centrum :D :D :D

en let op, die had het vorig jaar ook al goed op 17 jan. dus........ 8)
Toen hadden we al 6 weken sneeuw en ijs gehad, dan is het redelijk zeker te voorspellen dat het wel over zal zijn :D
Er was toen te veel sneeuw voor mijn driehoekssurfer.
De Pirate boys hebben toe heel veel sessies gevaren en fatsoenlijke snelheden gehaald.

Helaas toen mijn Pirate te laat besteld.. :cry:
Dus als je verstandig bent.... :wink:


Menno, het lijkt wel of je niet van ijssurfen houdt, hoe kan dat nou? :wink:
ahum..... :D maar ff omhoog halen. :wink:
mag ik nu door voor de koelkast.... :D

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13874808

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 26-01-2012 19:33

Als windsurfer/Ijssurfer is beide (winter/voorjaar) goed!
Alleen de twiligntzone tussen 0 en 5 graden valt af. :D

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 28-01-2012 20:04

Peter, heb je je Pirate al?
Volgende weekend naar Horst of BHH ijssurfen als de winter een beetje meezit! :D
(Sorry Menno :wink: ) Ps. Als je zin hebt ben je uitgenodigd om mee te gaan :D en dat geldt voor iedere DFS'ser.

Plaats reactie