Cam verkeerd RS Slalom MKIII

Gear discussies
Plaats reactie
Maarten Midden
DFS teammember
Berichten: 236
Lid geworden op: 08-02-2010 15:05

Cam verkeerd RS Slalom MKIII

Bericht door Maarten Midden » 10-10-2011 11:17

Een paar weken terug had ik problemen met het optuigen van mijn RS Slalom MKIII. De onderste cam wilde maar niet haaks op de mast komen te staan. Met de hand was ie ook niet recht te krijgen. Aangezien ik redelijk wat ervaring heb met RS Slaloms was ik nogal verbaasd. Op het strand kan ook niemand vertellen wat er aan de hand was.

Zondag heb ik het zeil opgetuigd in de winkel bij Telstar. Al snel bleek dat de onderste cam verkeerd geknopt zat waardoor de drukverdeling totaal verkeerd was. Iets waar je niet direct ziet, omdat het touwtjes systeem van de cams nogal ondoorzichtig is, vandaar ook deze post. De cam touwtjes zaten al vanuit de fabriek verkeerd. Remco van Telstar had dat direct door en had het snel gefixt. (Goede service van Telstar Surf, hoort natuurlijk ook zo maar ze gaven de service ook).

Kijk dus even naar die touwtjes, mocht de drukverdeling op de cams niet in orde zijn. Het kan de oorzaak zijn.


p.s. o ja, en heb mijn relatief oude spullen (hypersonic 105 uit 2003 en een 100% arrows carbon mast) ook kunnen verkopen. Erg fijn om een waardecheque t.w.v. 425 op te kunnen halen ;-).

Plaats reactie