Wave/freeride board gezocht!

Gear discussies
Plaats reactie
Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Wave/freeride board gezocht!

Bericht door Hans Schoenmaker » 09-07-2013 10:23

Hi Guys..

Ben eigenlijk op zoek naar een wave board/freeride board voor weinig! Heb weer zin om in de golven te gaan rommelen...

Weet iemand wat goede boardjes zijn en waar op te letten bij aanschaf?!

Gast

Bericht door Gast » 12-08-2013 09:22

Heb je al wat gevonden? Als je in de golven wilt gaan ouwehoeren, koop dan wel een wave boardje en geen freerider. Volgens mij heb je aan een wave board dan gewoon veel meer lol.

Wave freestyle zou iets meer allround zijn.

Zelf heb ik een JP Wave 260 met iets meer dan 80 liter. ( Nog zo'n ouwe gele no-nose.) Klein voor mijn eigen 90+ kilootjes. Het board is eigenlijk ook iets te klein voor de Simmer Crossover 6.2 die ik erop vaar, maar ik vaar er lekker op.
Surfen op zee doe ik niet vaak, maar op het IJsselmeer voldoet dit boardje het ook goed. En zelfs de golven van Horst trotseer ik er wel eens mee. Wat ik met een knipoog zeg, maar als ik eens geen zin aan speeden heb, dan is een puur wave board op Horst ook best wel lekker. Het vaart zo lekker vrij en ik gijp er heerlijk mee, zelfs tempo zit er ook zelfs nog goed in. Mijn Alpha PR staat op naam van de JP Wave.

Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Bericht door Hans Schoenmaker » 12-08-2013 11:10

Nee, niks gekocht nog...
Eerst info verzamelen! Ik ben zelf nog iets zwaarder dan jij dus 80 liter lijkt me wat weinig.
Ik heb ook geen idee wat tegenwoordig goed en slecht is op dat gebied.
Geld voor nieuw spul heb ik niet dus eigenlijk zoek ik iets wat al een paar jaartjes oud is. Heb ook geen idee waar ik op moet letten en zo...

Gast

Bericht door Gast » 12-08-2013 11:42

Board van mij is uit 1999. En ik doe hem niet meer weg. Ik beleef er af en toe nog teveel lol mee en waarschijnlijk omdat ik er toch niets meer voor terug krijg.

Je moet letten op de zeil range van een wave board anders dan volume. Waarschijnlijk kom je best klein uit. Een wave zeiltje zeil je al gauw een 1m2 kleiner dan race.

En in wave zeiltjes heb je nog weer het verschil of ze veel power geven of niet: http://www.boardseekermag.com/windsurfi ... ction.html

Plaats reactie