Surfschoenen, welke keuze is de beste?

Gear discussies
Plaats reactie
Peter van der Ven
DFS teammember
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-11-2011 21:25

Surfschoenen, welke keuze is de beste?

Bericht door Peter van der Ven » 31-12-2013 17:52

Hey Chris, ik begin het draadje over surfschoenen.

Het is nu winter dus eerst daarover. Warme voeten is m.i. een belangrijke vereiste om lekker te surfen als het koud is.

Heb zelf daarom ION ballistic boots gekocht van 6,5mm dik. Ik moet zeggen dat ze heerlijk warm zijn. Bijkomend voordeel voor op de Grevelingen is de kevlar zool om de Japanse oesters uit je voeten te houden. (vorig jaar zomer een mossel dwars door de zool van mijn prolimit schoenen en tot op het bot mijn voert in... :evil:) Heb nu maat 45/46, die zaten in de winkel prima, maar volgende keer kijk ik naar een maat kleiner of die ook nog goed zitten. Als ze nat worden rekken ze toch wat op.
Al met al wel zeer tevreden met deze schoenen.

Doe er je voordeel mee!
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen.

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 31-12-2013 18:00

Ik heb deze, die gebruik ik zelfs 's zomers op het strand vanwege de kevlarlaag.
http://www.telstarsurf.nl/ion/8237/ion- ... c-boot-6mm

Zijn niet meer zo breed als de eerste generaties
Ik heb ook de balistic socks 3/2 maar die "sucks"; vanwegen het ontbreken van een wreefband schiet je bij het eerste rak al helemaal voorin de socks en komen je tenen ongelooflijk knel te zitten. (Misschien een maat te groot gekocht?) in ieder geval na een sessie aan de kant gegooid en gebruik alleen de winterboots het hele jaar door (hoef je ook je voetbanden niet meer te verstellen)

Christiaan van Gilst
DFS teammember
Berichten: 1482
Lid geworden op: 01-02-2010 20:01

Bericht door Christiaan van Gilst » 31-12-2013 20:25

Dank jullie mannen.
Maar deze ION boots zijn zeer breed. Heb deze ook al een keer gehad en na 1 keer gelukkig naar de shop kunnen terug brengen.
Waren zeker warm, maar ik kwam bijna niet meer uit de voetbanden met deze schoenen. Misschien zijn de Ballistic socks 6/5 wel een oplossing.
Ga die binnenkort eens kopen op de gok

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 31-12-2013 21:20

De eerste generatie was heel breed, m.i.v. Vorig jaar een stuk smaller.

Peter van der Ven
DFS teammember
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-11-2011 21:25

Bericht door Peter van der Ven » 31-12-2013 21:31

Vind mijn Ballistic Shoe van ION ook aan de brede kant.

Ben wat gaan goegelen en kwam deze tegen:
http://prolimit.com/boots/products/armoured-acs-kevlar/
Ziet er op het oog redelijk smal uit. Ik ga ze een keer passen in de winkel.

Ook in het assortiment de "predator" maar die heeft geen kevlar in de zool dus minder geschikt voor bescherming tegen oesters en mosselen.

Verder kwam ik nog ATAN boots tegen waar een aantal mensen ook zeer over te spreken waren. Echter ook hier geen kevlar in de zool.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen.

Adrie Boverhof
DFS teammember
Berichten: 581
Lid geworden op: 03-02-2010 12:33

Bericht door Adrie Boverhof » 02-01-2014 09:22

Ik heb ook ion net nieuw en zitten heerlijk zelfs met mijn erg smalle voeten. Vorig jaar voor prikkie gekocht op Boot

Plaats reactie