speciale surf dakkoffer

Gear discussies
Plaats reactie
Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

speciale surf dakkoffer

Bericht door Peter Magnee » 20-08-2014 21:54

even een vraagje, heeft iemand ervaring (of kent iemand) met iets als dit:
http://www.surfbox.de/de/a_28-Surfline- ... LB-660.htm
(Niet goedkoop, maar als ik nog eens een weekendje met het gezin weg ga, naar mijn schoonouders bijvoorbeeld, lijkt het me dat ik zo aanzienlijk makkelijker iets meer mee kan nemen (en dus niet telkens het verkeerde setje op dak gooi)
NED-811

Chris Focking
DFS teammember
Berichten: 747
Lid geworden op: 16-02-2010 15:54

Bericht door Chris Focking » 20-08-2014 22:25

Voor dat geld kun je ook wel een leuk trailertje op de kop tikken lijkt me, en ik denk dat zo'n box op jouw bus geen gezicht is (of zet je 'm op de Transit?)

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 21-08-2014 08:39

Transit is niet meer, is voor op de mondeo.
Daar zit Geen trekhaak aan, dus trailer is Geen optie
NED-811

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 21-08-2014 18:50

Goede keuze die Mondeo! :wink:

Ik wil ook zo'n dakbak vast op mijn camper, nog een maatje breder dan de gene in jouw link anders past de 81 cm brede Falcon 132 er niet in. Ik hik alleen tegen de prijs op. :shock:
Deze is breder;
http://www.surfbox.de/de/a_150-Dachbox- ... klung-.htm

Ps voor dit geld heb je ook een trekhaak maar nog geen trailer.
Houdt er rekening mee dat ze niet makkelijk van de auto gaan, groot en zwaar (28 kg). Gaat ook van je draagvermogen van 75 kg van je dak af.

Niels heeft er een in gebruik die hij samen met zijn camper wil verkopen, maar niet los, wat ik wil. Dus als je een dakbak wilt kopen met een camper erbij, sla je slag ;-)

Misschien kunnen we korting bedingen als we er meer kopen en samen ophalen in Duitsland? Verzendkosten 69 €.

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 21-08-2014 21:03

voor mij hoeft het board er niet zo nodig in, maar deze is inderdaad nog iets groter (over het hoofd gezien, denk ik).
Waar ik vooral van gecharmeerd was, zijn die extra dragers bovenop de box, om een board op te leggen, heeft die Big-Malibu-XL dat ook? (staat wel in de beschrijving, maar niet op de foto)
Ben benieuwd of men "2" boxen als een groot genoege order beschouwt voor een serieuze korting, maar de verzendkosten uitsparen (er vanuit gaande dat jij met company brandstof rijdt 8) ) is natuurlijk wel aantrekkelijk.
Ik zit eigenlijk nog in de overweeg fase ... kunnen binnenkort wel eens overleggen :D.
NED-811

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 21-08-2014 21:19

die box in mijn link is een tijdelijke aanbieding incl. Surfdragers.
Dat de surfplank in de box kan vindt ik juist de blangrijkste eis;
Geen kans op osmose, een plank die te heet wordt of gejat wordt, geen surfzak meer nodig, sneller inpakken en uitpakken.

Ik zit al een tijd in de overweegfase, maar ben 'bang' dat dit de enige goede oplossing op je (campers)dak.
Ik heb een sessionbag gekocht voor mijn zeilen en masten maar vindt ik geen succes; bij een stortbui lopen die vol om vervolgens met zon een stoomoven te worden die je nauwelijks meer droog krijgt; met de lussen aan de zijkant vastbinden om je zeilen niet te beschadigen leidt tot een bag die gaat schuiven in de bochten. De spanbanden toch maar over de zeilen is een heel gedoe met in en uitpakken. Gewoon niet handig.
De voorkant die ruim om de zeilen en masten zit gaat bewegen tijden het rijden, waarop sommige tegenliggers gaan waarschuwen met lichtsignalen..

Verkoopplaats is 140km Duitsland in, iets meer als uur rijden met de leaseauto. (Geen brandstofkosten) Vraag is of je er twee mee kan nemen op en/of in de auto.


We overleggen wel tijdens de Bbq

Ps. 10% korting moet je er toch zeker krijgen?

Plaats reactie