Donderdag 10 maart - Kraaijenbergse Plassen

Surfsessies discussies
Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 12-03-2011 10:41

Leuke foto's Nils, toch naar de Heeswijk gegaan zo te zien?

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 12-03-2011 12:14

Mark van Osch schreef:Leuke foto's Nils, toch naar de Heeswijk gegaan zo te zien?
Yep, maar wind was gruwelijk vlagerig :evil: :)

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2011 22:23

Allereerst ben ik zeer vereerd om deel te mogen nemen in dit team ( in de de vorm van DYS) :D . En hoop ik veel te leren. En uiteindelijk ook een waardige bijdrage te kunnen leveren.

Arthur en ik hebben afgelopen donderdag een filmpje gemaakt van onze surfsessie. En ik vroeg me af of jullie verbeterpunten. commentaar en feetback konden geven van mijn surfhouding/materiaal.

Zelf kwam ik al tot een paar conclussies:

houding:
- Trapeze touwtjes en handen naar achter zodat het zeil dichtgetrokken is.
- Giek hoger (staat onder de schouders nu).
- Lichaam iets paralleler draaien t.o.v. het board.

materiaal:
- nieuwe vin komt eraan in de vorm van een select sl7 om spinouts tegen te gaan.
- Nieuwer zeil voor meer power mijn voorkeur gaat uit naar een 5,5 6,0 gaastra vapor na mijn geweldige ervaringen met de gaastra vapor 7,0.

Ik kan in mijn eerste post nog geen link plaatsen. Maar het filmpje is te vinden op youtube onder "surfsessie donderdag"

Alle tips, verbeterpunten en feedback zijn welkom!

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 14-03-2011 22:47

hey wouter, welkom op t forum :D

leuk filmpje
ik mis het nou altijd als en foto of film gemaakt word 8)
volgende keer ben ik er bij.

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 15-03-2011 07:40

Wouter Bos schreef:Allereerst ben ik zeer vereerd om deel te mogen nemen in dit team ( in de de vorm van DYS) :D . En hoop ik veel te leren. En uiteindelijk ook een waardige bijdrage te kunnen leveren.

Arthur en ik hebben afgelopen donderdag een filmpje gemaakt van onze surfsessie. En ik vroeg me af of jullie verbeterpunten. commentaar en feetback konden geven van mijn surfhouding/materiaal.

Zelf kwam ik al tot een paar conclussies:

houding:
- Trapeze touwtjes en handen naar achter zodat het zeil dichtgetrokken is.
- Giek hoger (staat onder de schouders nu).
- Lichaam iets paralleler draaien t.o.v. het board.

materiaal:
- nieuwe vin komt eraan in de vorm van een select sl7 om spinouts tegen te gaan.
- Nieuwer zeil voor meer power mijn voorkeur gaat uit naar een 5,5 6,0 gaastra vapor na mijn geweldige ervaringen met de gaastra vapor 7,0.

Ik kan in mijn eerste post nog geen link plaatsen. Maar het filmpje is te vinden op youtube onder "surfsessie donderdag"

Alle tips, verbeterpunten en feedback zijn welkom!
Weet zo 123 niet of een vapor zo'n briljante keus is.
Zitten ook een hoop nadelen aan zeilen zoals een vapor.
Meer power is niet alleen te bereiken door een slalomzeil.

Stel dezelfde vraag ook eens op windsurfing.nl
If it is not blowing it is sucking!

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 15-03-2011 10:29

Welkom op het forum en bij het team!

Gaaf filmpje! Je houding is al een heel eind in de goede richting. Ik zou nog proberen het zeil iets rechterop te varen, dit kan ook helpen voor meer controle en tegen spinouts. Dit kan idd door de druk op de voeten meer te verdelen en meer parallel op het board te staan, zeil dichttrekken en close the gap gaat dan wrs ook beter. Vanuit aan de wind je heup meer parallel draaien en naar halve wind/ruime wind gaan zul je het verschil voelen denk ik. Giek hoger geeft meer boardlift maar minder controle, dit kan icm met mastvoetpositie, ook een kwestie van uitproberen maar wel één ding tegelijk aanpassen. Vinnen zou ik eerst zelf testen onder het board is heel persoonlijk, grof gezegd geeft een SL7 veel lift en snelheid maar een G10 vin geeft meer controle en kan daardoor mogelijk sneller zijn.

Veel uitprobeer plezier en blijf het hier delen of aan de waterkant natuurlijk. :D

Gast

Bericht door Gast » 15-03-2011 19:19

Dankje! :)
Zou een freeracezeil als vervanger dan beter zijn? bijv. north ram?
En wat zijn de nadelen naast trimgevoeligheid?

bedankt voor de tips!

(de credits van het filmpje gaan naar Arthur voor het filmen en monteren)

Christiaan van Gilst
DFS teammember
Berichten: 1482
Lid geworden op: 01-02-2010 20:01

Bericht door Christiaan van Gilst » 15-03-2011 19:28


Chris Focking
DFS teammember
Berichten: 747
Lid geworden op: 16-02-2010 15:54

Bericht door Chris Focking » 15-03-2011 21:46

Gaaf gedaan!

Gast

Bericht door Gast » 16-03-2011 21:17

Ook ik ben nu van de partij, leuk om bij de DFS's te zitten als DYS'er. Zoals jullie al hebben gezien vind is het maken van (surf)films een grote hobby van me, naast het windsurfen met Wouter en mijn vader. In de toekomst lijkt het me ook super leuk om films te gaan maken voor de DFS'ers. Op het Youtube kanaal van mijn vader (youtube.nl/thenils49)kun je een paar van de door mij gemaakte surffilms bekijken. :D

Alle belevenissen van de Dutch Young Speeders zijn al een tijdje te volgen op ons blog dat nu ook het DYS Blog heet (windsurstats.blogspot.com). Binnenkort wordt het adres nog verandert

Plaats reactie