Meer snelheid behalen. Hoe doe je dat?

Speed discussies
Plaats reactie
Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 25-11-2010 20:30

count me in: mijn ijsurfer staat sinds afgelopen winter te wachten op eerste "te-ijs-lating" 8)
NED-811

Sander Wiltschut
Berichten: 140
Lid geworden op: 15-02-2010 21:59

Bericht door Sander Wiltschut » 25-11-2010 20:45

In samenwerking met onze Duitse kameraad Jos is de ijssurfer bedrijfsklaar(een driehoek met de mogelijkheid om 'm bestuurbaar te maken middels een pal).
On topic; @ Barry, je bent niet de enigste die radicaliseerd, volgende week krijg ik mijn 2007 MissileXS thuis gestuurd(voor die prijs moest ie gewoon aangeschaft worden).
Wellicht toch te uitdagend voor mij maar ja anders kun je 'm nog altijd aan de muur hangen( één schroef zal genoeg zijn voor 3,9kg.)Maar aan de andere kant in Franqui was het wellicht beter geweest om wat minder liters te hebben.... :D

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 26-11-2010 07:56

Chris Focking schreef:Als de omstandigheden het toelaten, en jullie durven het aan, dan wil ik ook wel 's op zo'n 'raket'. Dan moet het wel 7Bft+ waaien!
Je mag de mijne wel gebruiken hoor.
Let aub niet op de dingstick en poog met gijpen langs de zachte plek te gaan staan :oops: Moet ik nog repareren maar ik kom er steeds niet aan toe.

Beetje afhankelijk van je gewicht maar met 6 bft kan je er goed mee planeren.

Ik hoop zelf op een enorm zachte winter net als 3 jaar geleden.
If it is not blowing it is sucking!

Sander Wiltschut
Berichten: 140
Lid geworden op: 15-02-2010 21:59

Bericht door Sander Wiltschut » 26-11-2010 09:35

In samenwerking met onze Duitse kameraad Jos is de ijssurfer bedrijfsklaar(een driehoek met de mogelijkheid om 'm bestuurbaar te maken middels een pal).
Ik schreef dit gisteren, maar het is gewoon Jos zijn zelfbouw ijssurfer en ik zorg voor vervoer en mag ermee surfen indien er ijs is. (credit's voor Jos niet voor mij :oops: ) Ging dat met de surfboards eigenlijk maar zo :roll: .

@ Jurjen, waar hoop jij op een zachte winter Herkingen of Strand Horst?

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 26-11-2010 12:45

Barry Klasens schreef:
Mark van Osch schreef:Een hele goede keuze Barry!

Nu 3x mee gevaren en begin de smaak te pakken te krijgen. Je zult er geen spijt van krijgen. Met welke vinnen en zeilen ga je ermee varen?
Ik moet er nog even een Caspar Speed 25 bijkopen.
Zeilen RS-Racing 6.2 en RS-Slalom 5.4
Ik hoop dat ik hem al vroeg kan inzetten met de 6.2, maar dat moet wel lukken met mijn 73kg.
Hey Barry, heb je dit topic al door gelezen?

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 26-11-2010 12:55

Ik heb ook plannen voor het maken van een ijssurfer.
het zou dan een bestuurbaare driehoek worden met geveerde achter ijzers en een bestuurbaar voor ijzer :roll:

ik krijg vanavond een vriend op de koffie die metaal bewerking doet, eens ff kijken of mijn idee ook in de praktijk te maken valt :?

als dit zo is is het wel heel veel werk en dan zal waarschijnlijk het ijs al wel weer weg zijn, dan maar voor volgend jaar.

als jullie strak allemaal het ijs op gaan en iemand heeft een boardje over dan om te lenen dan houd ik me aanbevolen :oops:

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 26-11-2010 14:09

Menno van den Berg schreef:
Barry Klasens schreef:
Mark van Osch schreef:Een hele goede keuze Barry!

Nu 3x mee gevaren en begin de smaak te pakken te krijgen. Je zult er geen spijt van krijgen. Met welke vinnen en zeilen ga je ermee varen?
Ik moet er nog even een Caspar Speed 25 bijkopen.
Zeilen RS-Racing 6.2 en RS-Slalom 5.4
Ik hoop dat ik hem al vroeg kan inzetten met de 6.2, maar dat moet wel lukken met mijn 73kg.
Hey Barry, heb je dit topic al door gelezen?
Leuke tip Menno, maar.... Ik heb de Falcon Speed afgelopen keer met de slingshot 21 proberen te varen, was geen succes met ruime wind spinout en mega crash als gevolg, Meindert heeft me zien vliegen. :lol:

Op lage snelheid vaar je scheef, pas met meer snelheid begint de vin grip te krijgen, maar met de mega vlagen van enkele weken terug en wat chop was dit, voor mij, niet te controleren. Dit was nog even te hoog gegrepen. :oops:

Daarna super gevaren met de choco mach2 26cm, veel controle en veel vergevingsgezinder, geen spinout gehad en goed alle koersen met de Falcon Speed, meer snelheid moet nog komen, maar ligt meer aan mij dan aan de vinnen. :D

Barry Klasens
DFS teammember
Berichten: 825
Lid geworden op: 02-02-2010 22:55

Bericht door Barry Klasens » 26-11-2010 20:15

@Menno Ik heb het topic over de slingshot gelezen, interessant.
Maar ik ga toch in eerste instantie voor een Select Caspar 25.

@Mark de aanbevolen slingshot voor de Fanatic Speed is volgens mij een 23cm.
Als je die nou eens probeerd dan hoor ik jou ervaringen wel :D

@Sander gefeliciteerd met je aankoop, jou aanbevolen slingshot is volgens mij een 19cm.

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 26-11-2010 20:22

Die 23cm slingshot heb ik idd ook, maar met die 44knopen wind en ondiepte dacht ik dat de 21 beter zou zijn. De chop was de boosdoener.

Barry Klasens
DFS teammember
Berichten: 825
Lid geworden op: 02-02-2010 22:55

Bericht door Barry Klasens » 26-11-2010 20:30

Hoe heb je de voetbanden staan Mark. Achterste voetbanden voorin en de voorste voetbanden achterin?
Zoooo heb je al 2 slingschotjes

Plaats reactie