Op de Grevelingen vaart Hans Kreisel zijn giek extreem laag, heeft dan veel controle over de chop en gaat daardoor sneller... Lijkt mij dat giekhoogte van meerdere factoren afhankelijk is.
Meer snelheid behalen. Hoe doe je dat?
-
- DFS teammember
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 19-11-2011 21:25
-
- DFS teammember
- Berichten: 825
- Lid geworden op: 02-02-2010 22:55
Bij gelijk blijvende mastvoet positie zal bij verhoging van de giekhoogte het board losser op het water liggen, en bij voldoende controle zal je harder gaan.
Je kunt met mastvoet verder naar achteren en giek lager hetzelfde losse vaargevoel hebben als met mastvoet verder naar voren en giek hoger.
Mijn mastvoet staat op 1.31 en giekhoogte 1.54.
Als ik de mastvoet 1 cm naar achteren zet moet ik de giekhoogte 2 cm verlagen. Naar voren werkt hetzelfde.
Met chop bouw je wat extra zekerheid in en zet je de giek lager en/of mastvoet naar voren.
Je kunt met mastvoet verder naar achteren en giek lager hetzelfde losse vaargevoel hebben als met mastvoet verder naar voren en giek hoger.
Mijn mastvoet staat op 1.31 en giekhoogte 1.54.
Als ik de mastvoet 1 cm naar achteren zet moet ik de giekhoogte 2 cm verlagen. Naar voren werkt hetzelfde.
Met chop bouw je wat extra zekerheid in en zet je de giek lager en/of mastvoet naar voren.
-
- DFS teamcaptain
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 01-02-2010 18:34
Nog gevonden: http://motion.soulonline.nl/leesvoer/sneller/
-
- DFS teamcaptain
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 01-02-2010 18:34
Nog eentje actueel: http://boards.mpora.com/how-to/top-5-sp ... -talk.html