Doorgeplaneerde gijp ALPHA 500

Slalom discussies
Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 02-06-2011 19:50

Toch wat gevonden: http://gpsactionreplay.free.fr/forum/vi ... f=10&t=147 :lol:

Afbeelding

Hier zie je dat dit niets met Alpha's te maken heeft. De Alpha's worden in snelheidsresultaten weergegeven en je moet toevallig in gijpanalyse dan dezelfde tegenkomen. Bij mij is dat lukt door te sorteren op "Score", dit geeft aan hoe goed een gijp gelukt is.

Barry Klasens
DFS teammember
Berichten: 825
Lid geworden op: 02-02-2010 22:55

Bericht door Barry Klasens » 02-06-2011 22:59

Christiaan van Gilst schreef:@Barry,
snelheid valt terug naar 29,8 km/h
Shit dat is snel!
Ik ga de komende tijd hard oefenen

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 02-06-2011 23:07

Dat was dan ook geen Alpha maar een ruime gijp. Zie de berichten van Christiaan en mij over de gijpanalyse in Gpsarpro. De gijpanalyse is iets anders dan de Alpha's uit snelheidsresultaten. In de gijpanalyse zie je wat de radius van je gijp was, in de snelheidsresultaten wordt een Alpha berekent wanneer je begin- en eindpunt 50m uit elkaar liggen, de radius maakt dan niet uit.

Waar ik nog steeds naar zoek is hoe je de "net niet" Alpha's (>50m) naar boven kunt halen, dat is me niet niet gelukt.

Hier nog een plaatje van een sessie vorig jaar november met twee gijpen naast elkaar op de Falcon Speed:

Afbeelding

De rechtse gijp is een geldige Alpha van 40,5 km/u met een minumum snelheid van 25 km/u. De onderste is niet geldige Alpha met een minimum van 29,6 km/u. Bij die tweede zie je het begin/eindpunt te ver uit elkaar liggen door een te ruime gijp. Beide gijpen zijn ingezet met 60+ km/u. :D

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 03-06-2011 00:14

Gijpen is me tot nu toe op mijn FF 80 pas één keer gelukt... :oops:
Een "Duitste" gijp is erg verleidelijk op Horst moet ik zeggen (en kan ik inmiddels erg snel), kost minder hoogte, die me op dit soort boardjes toch erg veel moeite kost om weer terug te winnen. Hier moet overduidelijk nog aan gewerkt worden...
TOWTOWTOW...... :P
Voortaan altijd een boardje mee naar mijn werk, voor een potentiele afterwork sessie. :wink:
(waren trouwens mijn meest succesvolle sessies)

Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Bericht door Hans Schoenmaker » 03-06-2011 10:02

Jullie hebben niet helemaal een correctie versie van GPSar Pro of wel?
Hoe krijg je die aan de gang?

Mijn versie is opgebruikt, zeg maar!

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 03-06-2011 11:31

Licentie kopen dus net als wij.

Maarten Midden
DFS teammember
Berichten: 236
Lid geworden op: 08-02-2010 15:05

Bericht door Maarten Midden » 03-06-2011 23:54

Nils Duindam schreef:Gijpen is me tot nu toe op mijn FF 80 pas één keer gelukt... :oops:
Een "Duitste" gijp is erg verleidelijk op Horst moet ik zeggen (en kan ik inmiddels erg snel), kost minder hoogte, die me op dit soort boardjes toch erg veel moeite kost om weer terug te winnen. Hier moet overduidelijk nog aan gewerkt worden...
TOWTOWTOW...... :P
Voortaan altijd een boardje mee naar mijn werk, voor een potentiele afterwork sessie. :wink:
(waren trouwens mijn meest succesvolle sessies)
En dat is gelijk de reden waarom ik je echt kan aanraden af en toe in diep choppie water te gaan varen. Dat is zoveel leerzamer dan alleen op Horst blijven. Het helpt al heel veel als je aan de "verkeerde" kant van de vaargeul gaat varen.

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 05-06-2011 19:20

Maarten Midden schreef:
Nils Duindam schreef:Gijpen is me tot nu toe op mijn FF 80 pas één keer gelukt... :oops:
Een "Duitste" gijp is erg verleidelijk op Horst moet ik zeggen)
En dat is gelijk de reden waarom ik je echt kan aanraden af en toe in diep choppie water te gaan varen. Dat is zoveel leerzamer dan alleen op Horst blijven. Het helpt al heel veel als je aan de "verkeerde" kant van de vaargeul gaat varen.
Is ook mijn ervaring.
Tijdens 1 dag "overleven" op het water leer je meer als 5 normale relaxte vaardagen. Controle, vertrouwen in je spullen en jezelf gaan dan vooruit en daarmee komt de snelheid vanzelf.

Mede de reden waarom ik in het begin van een dag in heftige omstandigheden geregeld begin met een slalomset, behalve het feit dat ik het gewoon gaaf vind om even voluit over chop te gaan :D Dan ben je nog fris en alert om de zaak bij elkaar te houden en na een tijdje omtuigen en genieten van de rust en kalmte van een wavesetje.

Afgelopen zaterdag ook met de 7.3 en 112 liter over de erg rommelige zee geknald. GPS is dan echt niet interessant maar je leert je spullen snel en goed kennen. En ben nog steeds bezig om de verse zeilen en planken te leren kennen. Vertrouwen heb ik er ondertussen allang in en snelheid halve wind en ruime wind zit ook wel snor. Moet alleen nog echt sleutelen aan het hooglopen en vaarcomfort. Setje loopt wel hard maar nog niet zo vanzelfsprekend als ik gehoopt en verwacht had. De afgelopen week alweer wat progressie gemaakt op dat vlak. Leg het nog steeds af qua hooglopen bij surfmaatje van me maar niet meer zo beschamend :oops: Loop nu met een 45cm vin hoger als voorheen met een 50cm vin :D (erg jammer dat uitgerekend die vin afgelopen week gesneuveld is)

Recentste voorbeeld is menno. Sinds die tussen de bbq's door ook steeds op chop en rommelig water staat zie je aan alles dat het hem steeds makkelijker afgaat. En nadat vaargemak er is komt snelheid vanzelf :D
Als ie zo doorgaat durf ik er wel een fles rode wijn op in te zetten dat ie dit jaar nog wel een dikke 60+ piek en 55+ gemiddeld surft
If it is not blowing it is sucking!

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 05-06-2011 19:35

Dat denk ik ook. Het is mi ook vooral belangrijk om variatie in je sessies/omstandigheden in te bouwen. Groot spul, klein spul, chop, vlak water, veel wind, weinig wind, solo of samen varen, je leert er enorm veel van. Een mooie teamopdracht voor de maand juni zou zijn om, zoals Jurjen eerder voorgesteld heeft, veel op Zeeland spots te gaan varen. Wanneer we daarna weer op Horst of Bad Hoophuizen voor een speedsessie gaan weet ik zeker dat er veel PR's in diverse categorieën zullen sneuvelen.

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 05-06-2011 22:05

en het voelt ook echt super lekker om met een slalom board over de golven/chop te vliegen.... :D
ik heb mn setje nu eindelijk lekker lopen en controle gevonden :D
gisteren super gevaren, geen top snelheden maar kwa gevoel mag strand horst echt niet in de buurt komen 8)

die fles rode wijn komt goed :D

Plaats reactie