Doorgeplaneerde gijp ALPHA 500

Slalom discussies
Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 05-06-2011 22:33

ja klopt vlak water kan ook leuk zijn....had gewoon een superdag gisteren. :oops:

las net deze op windsurf forum, wel een goede rede om strand horst een keer over te slaan en een keer naar zeeland te gaan.

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13870930

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 05-06-2011 22:38

+1, had er de laatste keer aan mijn enkels ook last van.

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 05-06-2011 23:02

Mark van Osch schreef:Dat denk ik ook. Het is mi ook vooral belangrijk om variatie in je sessies/omstandigheden in te bouwen. Groot spul, klein spul, chop, vlak water, veel wind, weinig wind, solo of samen varen, je leert er enorm veel van. Een mooie teamopdracht voor de maand juni zou zijn om, zoals Jurjen eerder voorgesteld heeft, veel op Zeeland spots te gaan varen. Wanneer we daarna weer op Horst of Bad Hoophuizen voor een speedsessie gaan weet ik zeker dat er veel PR's in diverse categorieën zullen sneuvelen.
Gisteren in praktijk gebracht op het Grevelingenmeer. :D

Toch vindt ik de combinatie Racezeil, zinker (voor mijn mn FF 80 liter of Speed) en diepwater een te groot risico dat mn waterstart door de brede mastslurf niet lukt. Daarom is mijn kleinste board op diepwater mijn FF 105. Op dit soort setjes is mn overdag veel zekerder dan mijn gijp. Daar ik een hekel aan zeilenoptrekken heb (rug :( ) speel ik vaak op zeker en maak ik lange rakken. :oops:
Ik ga maar een goed gijpen oefenen op mijn setjes op Horst. Mislukt de gijp, opstappen en wegwezen. :)

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 05-06-2011 23:06

Mark van Osch schreef:+1, had er de laatste keer aan mijn enkels ook last van.
Goed dat ik dt weet.

Dan maar geen zomerschoentjes en Shorty.

Maarten Midden
DFS teammember
Berichten: 236
Lid geworden op: 08-02-2010 15:05

Bericht door Maarten Midden » 06-06-2011 10:16

Menno van den Berg schreef:ja klopt vlak water kan ook leuk zijn....had gewoon een superdag gisteren. :oops:

las net deze op windsurf forum, wel een goede rede om strand horst een keer over te slaan en een keer naar zeeland te gaan.

http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13870930
Bij Muiderberg en Muiderzand waren er rode linten langs het water gespannen omdat je niet het water in mocht ivm met blauw algen. Heb ik mij niet aan gehouden (met veel andere watersporters)...

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 06-06-2011 18:24

Nils Duindam schreef:[Toch vindt ik de combinatie Racezeil, zinker (voor mijn mn FF 80 liter of Speed) en diepwater een te groot risico dat mn waterstart door de brede mastslurf niet lukt. Daarom is mijn kleinste board op diepwater mijn FF 105. Op dit soort setjes is mn overdag veel zekerder dan mijn gijp.
Begrijpelijk maar door redenen waarover ik niet uit zal wijden zitten we wat ruim in de zeilmaat rond de zes meter. We hebben ongecamberde zeilen in de maat 6.0+6.2+6.2 en nog 2x gecamberd 6.0 :oops:
Daarlangs hebben we ook nog steeds onze "oude" naish zeilen hier liggen :shock: als reserve en om uit te lenen.

Door het gemis aan cambers en de smalle masthoes waterstarten die zeilen bijna vanzelf. Als je wilt kan wel een zeiltje lenen incl rdm mast, rdm mastverlenger en US-base.

Wees gerust de ongecamberde simmer is redelijk hufterproof :twisted:
En de naish zeilen zijn hier en daar al voorgedeukt :wink:
If it is not blowing it is sucking!

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 06-06-2011 19:22

Jurjen van Emden schreef:
Nils Duindam schreef:[Toch vindt ik de combinatie Racezeil, zinker (voor mijn mn FF 80 liter of Speed) en diepwater een te groot risico dat mn waterstart door de brede mastslurf niet lukt. Daarom is mijn kleinste board op diepwater mijn FF 105. Op dit soort setjes is mn overdag veel zekerder dan mijn gijp.
Begrijpelijk maar door redenen waarover ik niet uit zal wijden zitten we wat ruim in de zeilmaat rond de zes meter. We hebben ongecamberde zeilen in de maat 6.0+6.2+6.2 en nog 2x gecamberd 6.0 :oops:
Daarlangs hebben we ook nog steeds onze "oude" naish zeilen hier liggen :shock: als reserve en om uit te lenen.

Door het gemis aan cambers en de smalle masthoes waterstarten die zeilen bijna vanzelf. Als je wilt kan wel een zeiltje lenen incl rdm mast, rdm mastverlenger en US-base.

Wees gerust de ongecamberde simmer is redelijk hufterproof :twisted:
En de naish zeilen zijn hier en daar al voorgedeukt :wink:
Als Wave zeilen heb ik een 3.3, 4.7 en een 5.2.
Jurjen, bedankt voor jouw aanbod om eens een wave zeiltje te lenen.
En als ze hufterproof zijn, zijn ze mischien zelfs Nils-proof? :wink: :wink:

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 06-06-2011 19:33

Nils Duindam schreef:[Als Wave zeilen heb ik een 3.3, 4.7 en een 5.2.
Jurjen, bedankt voor jouw aanbod om eens een wave zeiltje te lenen.
En als ze hufterproof zijn, zijn ze mischien zelfs Nils-proof? :wink: :wink:
Dat nilsproof zal ook wel en heel eind snor zitten.
Beide 6.2's zijn powerwave zeilen (np alfa en simmer iron) die het proefondervindelijk gewoon erg goed doen op slalomboards.

Heb de iron al op 112 en 90 liter slalomboard gevaren.

De iron iets porriger en zwaarder als de alfa.
Ik prefereer de iron en taucha de alfa :?
If it is not blowing it is sucking!

Barry Klasens
DFS teammember
Berichten: 825
Lid geworden op: 02-02-2010 22:55

Bericht door Barry Klasens » 15-10-2012 21:24

Onderstaande afbeelding geeft volgens mij de perfecte @500 weer.
1. Downwind gaan en snelheid opbouwen.
2. Oploeven naar halve wind.
3. 250m halve wind
4. Gijp
5. 250m halve wind

Dit kan volgens perfect achter het dammetje op strand horst.
De wind moet dan W/WNW zijn.
De tip van eerst downwind gaan hoorde ik gisteren op strand horst, o.a. Jacques doet dat ook zo.

Succes, misschien een keer samen.



Afbeelding

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 15-10-2012 21:49

Slim!

Plaats reactie