USM zondag 30.05.2010

Evenementen discussie
Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 30-05-2010 22:53

Hé mannen, mooie resultaten allemaal: http://www.gpsteamchallenge.com/sailor_ ... 30&team=59

Goed voor onze NL ranking: http://www.gpsteamchallenge.com/ranking ... &year=2010

En internationaal deze maand: http://www.gpsteamchallenge.com/ranking ... &year=2010

Super! :D

Jeffrey Leeflang
DFS teammember
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2010 08:59

Bericht door Jeffrey Leeflang » 31-05-2010 09:26

Dat ziet er goed uit !

Helaas had ik een enorme pechdag gisteren :(

Eerst tijdens het optuigen grijp ik in de kist waar alle vinnen en andere onderdelen in zitten en laat nou net van 1 van die vinnen de beschermhoes een stukje zijn afgegleden. Zzzzzzt.....een dikke snee net boven mijn nagel van mijn linker midden vinger. In de stromende regen bloedde dat natuurlijk als een rund. Gelukkig kon ik bij het boardcenter een paar pleisters regelen en met wat ductape er omheen kon ik gaan varen.

De 5.8 opgetuigd, een 31 cm select eronder die ik van Maarten mocht lenen en de SX 56TE eronder. De eerste rakjes gingen super en het was wachten op de wind die flink zou moeten doortrekken om tussen het haventje en het eilandje een vette downwind run in te zetten.

Helaas te weinig downhaul gegeven dus ik mistte behoorlijk wat end power. De wind begon vervolgens behoorlijk af te nemen dus besloot terug te varen om de 7.1 erop te zetten. Eenmaal bij de parkeerplaats was Niels er ook al en die ging ook van 5.8 naar maatje 7. Plots trok de wind weer aan, ik weer terug met nieuwe downhaul spanning en wilde knallen. Op het moment dat het echt leuk werd achterin kwam er dan toch die onweersbui. Als een gek naar de kant terwijl de wind helemaal wegviel en de bliksem al boven m'n hoofd zat. Ongelooflijk dat er dan gasten zijn die gewoon heen en weer blijven varen...:shock:

Toen het weer veilig leek trok de wind super aan en heb een run of 3 kunnen maken. Mooi vlak en ik ging steeds sneller. Echter; in de laatste run wat te fanatiek afgestapt en in de blubber bij het riet raakte mijn voetzool iets zeer scherps. Ja hoor: 2 giga sneeën in mijn linkervoet dat was het dan.

De wind was inmiddels volledig verdwenen dus ik kon ook nog eens 2,5 km terug strompelen. De teammaatjes hadden inmiddels al ingepakt en hebben me geholpen om de wond te verzorgen en de rommel er uit te halen. Thuis aangekomen alles schoongemaakt maar kan stellen dat ik de komende weken ben uitgeschakeld. Maar goed; ik ga zondag 2 weken met vakantie dus kan mooi herstellen.

Jongens, nogmaals bedankt voor alle hulp gisteren....top !
Ik ga uiteraard noooooooooooooooit meer zonder schoentjes varen, dat moge duidelijk zijn :oops:
Carbon Art 100 * KA Sails Koncept 6.4 + KA Race 7.1 * Select *

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 31-05-2010 12:24

Heb wat gemist gisteren zo te lezen (positief en negatief).

Jeffrey, sterkte en beterschap!

Jeffrey Leeflang
DFS teammember
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2010 08:59

Bericht door Jeffrey Leeflang » 31-05-2010 16:11

Thx Mark,

Overigens; als ik het goed bekijk heb ik het gisteren met een maatje 5.8 nog niet eens zo heel slecht gedaan :?

Meerendeel had 6+ erop hangen.....stom dat ik niet gewisseld heb naar 7.1.
Carbon Art 100 * KA Sails Koncept 6.4 + KA Race 7.1 * Select *

Chris Focking
DFS teammember
Berichten: 747
Lid geworden op: 16-02-2010 15:54

Bericht door Chris Focking » 31-05-2010 18:15

Beterschap Jeffrey!

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 31-05-2010 18:53

Met uitzicht op een toenemende wind met vlagen van 25 tot 30 knopen, mijn kleinste set opgetuigd, Falcon 80, Caspar Speed 29, NP 5.8 Slalom.
Als een speer er vandoor en gelijk in de eerste rak mijn PR 2010 verbeterd (50,1 km/hr). Daarna zakte de wind in. Te lang doorgevaren met te kleine set. Uiteindelijk grotere set opgetuigd (Falcon 105, NP RS 6.7). Uiteraard gaat tijdens het het groter optuigen de wind weer stevig toenemen (heb ik patent op). Nog heerlijke downwind rakken gemaakt richting Harderwijk. Terug om de Falcon 80 onder dit tuig te plaatsen. Nog net op tijd voor het onweer terug. Na het onweer wind helemaal weg!.
Op het display van mijn GPS stond een ? in het SD kaart symbooltje.
Thuis aangekomen blijkt hij niets gelogd te hebben :evil:
De datalogger naar het geheugen stond uit. Geen track!
Waarschijnlijk is het sd-kaartje een keer uit de PC of de GT31 getrokken en het bestandssysteem corrupt geraakt. De boel weer geformatteerd. Alles werkt weer normaal.
Moraal; Trek het kaartje nooit zomaar uit je PC of uit de GT 31 en zorg dat je de datalogger hebt aanstaan als backup mechanisme.



Jeffrey beterschap!

Maarten Midden
DFS teammember
Berichten: 236
Lid geworden op: 08-02-2010 15:05

Bericht door Maarten Midden » 31-05-2010 19:46

Wow wat een pech jeffrey. Beterschap. Hopen dat je een beetje kan herstellen op je vakantie.

Er zijn Inderdaad mooie resultaten neergezet. Afgelopen zondag heb ik ook mijn eerste sessie weer gehad. Helaas had ik mijn GPS niet bij mij. Erg stom...

Uiteindelijk fijn gevaren. De wind begon vrij zwak maar aan het eind van de dag ging het behoorlijk los met een kleine 5 bft. En dat met een lekker zonnetje.

Ik was ook erg onder de indruk van Wolfgang Draschner ( http://www.pwaworldtour.com/index.php?i ... f624694c7a ). Man wat had hij een snelheid en controle. Vooral toen de wind aantrok zag je helemaal het niveau verschil met de andere surfers.

Vandaag ben ik nog even bij Horst wezen kijken maar dat was niet veel soeps. Het is bij kijken gebleven :-).

Hopelijk hebben we binnenkort weer wind.

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 31-05-2010 21:38

van mij ook beterschap jefrey :shock:
je moet maar zo denken, waarschijnlijk heb je bij de eerst volgende sessie al je pech verbruikt en vaar je alleen maar pr"s :D

Plaats reactie