MissonXL 20-21 augustus

Evenementen discussie
Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

MissonXL 20-21 augustus

Bericht door Mark » 29-07-2011 13:47

WAT?

Surf & SUP Expo, Slalom, Test, Fun, BBQ, Party, voor Iedereen, Jong en Oud

Op 20 & 21 augustus 2011, organiseert de windsurfbranche, in samenwerking met de importeurs / agenten van Choco Fins, Ezzy, F2, Fanatic, Gaastra, ION, JP, MauiSails, Mystic, Naish, Neil Pryde, North Sails, Quatro, Select, Tabou en Unifiber samen met Zeil en Surfcentrum Brouwersdam, Surfmagazine en Motion “MissionXL”. "MissionXL" is niet zomaar een evenement, dat moet je beleven. De te varen discipline is: "Downwind Fun Slalom"

GRATIS EXPO?
Alle deelnemende merken zullen verspreid rondom het zeil en surfcentrum Brouwersdam gratis de nieuwste 2012 materialen laten zien en bieden de mogelijkheid tot zelf testen van windsurf materialen en SUP’s. Nationale en Internationale top teamriders van deze merken zullen het gehele weekend aanwezig zijn voor uitleg, tips & tricks.

WEDSTRIJD?
De discipline die gevaren word is een downwind slalom, makkelijk, laagdrempelig en ideaal om kennis te maken met het wedstrijd-surfen. De maximum zeil-maat is 9,5m2, maximum boardmaat 100cm breed, 380cm lang. GEEN RONDBODEMS !!!!

WIE?
Iedereen mag meedoen, van jong tot oud. We doen het volgens de Olympische gedachte, "meedoen is veruit het belangrijkste." De fun staat voorop maar natuurlijk zijn er mooie prijzen te winnen. We hebben de categorieën als volgt verdeeld:

Girls t/m 14 (20/08/2011 nog geen 15)
Chicks 15 t/m 18 jaar (op 20/08/2011 nog geen 19)
Ladies >19 jaar
Boys t/m 14 (20/08/2011 nog geen 15)
Guys 15 t/m 18 (20/08/2011 nog geen 19)
Men >19 jaar

Masters > 35+ (materiaal vrij, mits binnen de volgende afmetingen: zeil 12,0m2 / Board maximaal lang 380cm en breedte 100cm, geen rondbodems)

Pro-fleet (verplicht voor ervaren wedstrijdsurfers – Top15 nationale ranking maar vrij voor iedereen die zich eens met de gevestigde orde van wedstrijdsurfers wil meten / materiaal vrij, mits binnen de volgende afmetingen: zeil 12,0m2 / Board maximaal lang 380cm en breedte 100cm, geen rondbodems)

WAAR?
Zeil & Surfcentrum Brouwersdam (Grevelingen / Kabbelaarsbank)

WANNEER?
Zaterdag 20 & Zondag 21 Augustus 2011

WAT MEER?

GRATIS TEST >>>>
Tijdens het evenement kun je de nieuwste materialen van alle deelnemende merken bekijken en testen.

GRATIS KENNIS MAKEN >>>>
Gratis windsurf les. Niek van der Linde van leerwindsurfen.nl verzorgt met zijn team gedurende het hele weekend gratis kennismakings lessen. Altijd al eens willen weten hoe het voelt op de surfplank of wil je hernieuwd kennis maken met de moderne windsurfboards, grijp nu je kans.

GRATIS CLINICS >>>>
Nationale en Internationale teamriders presenteren de nieuwste materialen en leggen uit waarom wat is gedaan en of veranderd. Wil je alles weten over de producten, kom langs en je kunt ze persoonlijk het hemd van het lijf vragen. Ook als je geen deelnemer bent, kun je uiteraard komen kijken, vragen en aan de clinics deelnemen.

BATTLE OF GIANTS >>>>
We hebben een behoorlijke lading World Cup toppers uitgenodigd, naast dat ze iedereen dit weekend daar waar mogelijk van tips voorzien tijdens de slalom wedstrijden en de tenten van hun merken, laten we ze natuurlijk niet zomaar weer naar huis gaan. Tijdens de "Battle of Giants", een Freestyle Super session, zullen ze op beide dagen het maximale uit hun materiaal en de omstandigheden halen.

FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEST >>>>
Zaterdag avond, na een dag van lekker surfen en een hoop lol, gaan we eerst chillen bij de BBQ, daarna verzorgen Mission DJ's het meer dan legendarische Mission feest tot in de vroege uurtjes.

WIE ZIJN DE GIANTS?

Choco Fins, Ezzy, F2, Fanatic, Gaastra, ION, JP, MauiSails, Mystic, Naish, Neil Pryde, North Sails, Quatro, Select, Tabou en Unifiber zullen een aantal van hun top World Cup riders richting MissionXL sturen. (PWA sterren: Sarah Quita Offringa / dames Freestyle Wereld kampioen 2010, Gollito Estredo / heren Freestyle Wereld kampioen 2010, Laure Treboux, Peter Volwater, Daniel Aeberli en Steven van Broeckhoven hebben hun komst reeds bevestigd, de komende weken zullen er nog diverse toppers aan de lijst worden toegevoegd )

PROGRAMMA?

ZATERDAG:

9:00 - 10:30 aanmelden
11:00 presentatie Giants, skippers meeting
12:00 start Expo, veel moois te zien en te testen
12:00 start gratis windsurf en SUP instructie
12:30 eerst mogelijke start Slalom
15:00 (ongeveer) "Battle of Giants"
15:30 vervolg Slalom wedstrijd
±19:00 BBQ na de BBQ zetten MissionXL DJ's de muziek in en zullen we tot in de late uurtjes feesten. Rond 21:30 onderbreken we even voor deel 1 van de Tombola met o.a. een board, zeil, pakken en heel veel meer.

ZONDAG 9:30 skippers meeting
10:00 eerst mogelijke slalom start
10:00 start Expo, veel moois te zien en te testen
10:00 start gratis windsurf en SUP instructie
13:00 (ongeveer) "Battle of Giants (part II)"
14:00 - 16:00 finales slalom
17:00 Prijsuitreiking en deel 2 van de Tombola

NOG MEER?

Jawel, we hebben nog meer........... We hebben de Sponsoren van dit evenement: Choco Fins, Ezzy, F2, Fanatic, Gaastra, ION, JP, MauiSails, Mystic, Naish, Neil Pryde, North Sails, Quatro, Select, Tabou en Unifiber, Red Bull, Zeil & Surfcentrum Brouwersdam, Surfmagazine, Motion en Centerparcs flink uitgekleed. Gezamenlijk hebben ze gezorgd voor een zeer goed gevulde Tombola met o.a. Boards, Zeilen, Pakken, Masten, Gieken maar ook T-shirts, tassen, DVD's etc, etc.

GIANT BATTLE >>>>
Op zondag willen we op het beste moment een Giant battle doen, hiermee willen we met zoveel mogelijk mensen een mini long distance doen waarbij we met zoveel mogelijk mensen (500 moet haalbaar zijn ;-)) de mini long distance varen en Nederland laten zien dat windsurfen nog een serieus grote sport is.

WAT VERDER?

CAMPING?

Deelnemers aan MissionXL mogen tegen een gereduceerde prijs overnachten op Camping Port Zélande. Er moet minimaal 1 deelnemer van MissionXL op de plaats overnachten (dit m.b.t. gezinnen waarvan bijv. de kinderen meedoen, vriend / vriendin etc.). Hieronder het prijsoverzicht zoals afgesproken in het overleg; - Mission Arr. campingplaats (incl. stroom en auto op de plaats); 19-21 aug: € 60,- - Mission Arr. trekkersveld (alleen tentjes, geen auto's en geen stroom); 19-21 aug:€ 50,-

De arrangementen zijn weer inclusief 3 personen, toegang tot het zwembad van Port Zelande en administratiekosten. Exclusief zijn extra personen á € 4,75 per nacht.

De arrangementen zijn dit jaar wel zonder gemeentelijke heffingen, die komen er apart bij. € 1,31 per persoon per nacht.

langer op de camping willen verblijven, kan natuurlijk altijd, alleen wel tegen het normale tarief.

De receptie is het weekend van “MissionXL” vrijdag van 9.00 tot 23.00 uur en zaterdag van 09.00 - 21.00 uur geopend.

Tel. Camping voor reserveringen +31 (0)111 67 40 20 camping.portzelande@centerparcs.com

Nou, inschrijven lijkt me........
Voorinschrijven t/m zondag 7 augustus kost 30,- en ter plekke, op de dag zelf 40,- Euro. Voor dit geld mag je meedoen met alles wat hier boven staat (slalom, test, BBQ, Feest, Tombola) , krijg je een event T-shirt, blikjes Red Bull, een tas met goodies en nog een aantal verassingen bij de tenten van de deelnemende merken.

HOE INSCHRIJVEN? Dat gaat zeer eenvoudig via HET ONLINE INSCHRIJFFORMULIER, check op Facebook, de tab Inschrijfformulier en maak via Ideal 30 Euro over aan: Surf Unlimited Trading b.v. in Ter Aar. Heb je je niet voor-ingeschreven dan kun je dat nog ter plekke doen en dient het inschrijfgeld a 40,- Euro contant te worden voldaan! Betaling tegen voorinschrijf tarief kan ook contant bij de receptie van Surfcentrum Brouwersdam t/m zondag de 7e augustus 2011

MEER INFO? www.the-mission.eu / +31 (0)172 600717

Bron: http://www.facebook.com/MissionXL

Ik ben er iig met mijn dochter en wrs met de hele familie, we hebben een huisje op Port Greve.

Wie gaat er nog meer?

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 29-07-2011 14:01

Ik kan er voor het eerst in 4 jaar niet bijzijn :(
Ben dan op terugreis uit Spanje (La Ballena Alegre) ook niet slecht :)

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 29-07-2011 14:35

Voor mij ook de eerste keer omdat onze vakantie vroeg was dit jaar. :D

Christiaan van Gilst
DFS teammember
Berichten: 1482
Lid geworden op: 01-02-2010 20:01

Bericht door Christiaan van Gilst » 29-07-2011 17:38

Voor mij ook de eerste keer :D
De andere keren was het gewoon The Mission. :P

Maarten Midden
DFS teammember
Berichten: 236
Lid geworden op: 08-02-2010 15:05

Bericht door Maarten Midden » 30-07-2011 13:58

Ben er niet bij. Ben dan op vakantie, bestemming is nog onbekend.

Edit: Bestemming is bekend, ga naar Valencia.

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 30-07-2011 14:06

waarschijnlijk ben ik er ook bij, vorig jaar was iig voor herhaling vatbaar :D

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 30-07-2011 20:40

ik ga proberen ... mogelijk kan ik alleen zondag. Zaterdag moet ik waarschijnlijk naar de 40e verjaardag van m'n zwager (ze, m'n zus cc, weten het ook wel te plannen zeg :x ).
Loont het de moeite om enkel op zondag te komen? (natuurlijk volledig buiten de boot v.w.b. de wedstrijd[en] ...)
NED-811

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 31-07-2011 09:51

hoop erbij te zijn maar zit nog even met issue badkamer.
Als ie af is kom ik
If it is not blowing it is sucking!

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 16-08-2011 19:39

Jammer maar helaas: zoals al gezegd, zaterdag kan ik niet (moet al om 16h in Tilburg zijn voor een BBQ), en gezien de weervoorspellingen verwacht ik niet dat het zondag loont om alsnog richting de brouwersdam te rijden ... :(
NED-811

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 16-08-2011 22:08

Jammer maar het wordt wel een mooi zonnig weekend, misschien zorgt de thermiek nog voor een mooi zeewindje. Raceboard gaat iig mee en voor de kids de Viper.

Ik zit met de familie in een bungalow op Port Greve, dus we vermaken ons sowieso wel. :D

Plaats reactie