USM Zaterdag 12 Mei - Strand Horst

Evenementen discussie
Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Bericht door Hans Schoenmaker » 12-05-2012 20:53

Goed werk mannen!!! :wink:

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 12-05-2012 21:49

die PR op de mile is enkel voor GPSTC, helaas ... op gps-speedsurfing heb ik al eens 51,67 gepost.

goed werk Laura ... ik zie een GPS en een vrouwelijk DFS teamlid in de toekomst :D 8)
NED-811

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 12-05-2012 22:23

Netjes mannen! Barry, je zit er goed bij, nu 6e in de dagranking, gefeliciteerd! http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=fo ... &val=37708

Ik kon er helaas bij zijn vanwege blessure en ben sowieso nog niet fit. Wel weer spulletjes in orde kunnen maken en wat tuinfoto's gemaakt. Hoop toch over een paar weken weer te knallen. Iemand een idee hoe dat met het aantal afrek USM zit, haha.

Barry Klasens
DFS teammember
Berichten: 825
Lid geworden op: 02-02-2010 22:55

Bericht door Barry Klasens » 13-05-2012 11:34

Hopelijk ben je snel weer topfit Mark:D.
Ik dacht dat je bij de North One Hour zou zitten, sponsor verplichtingen:-)

De USM was er wel een met gemengde gevoelens.
Leuk natuurlijk dat ik hoog in de dagranking sta maar dat sta ik ook wel eens na een gewoon dagje surfen op Horst.
En daar leek het toch een beetje op.

Ik denk dat er veel speedsurfers erg ontevreden zijn of worden door de nieuwe regels.
Maandag zal Martin nog een toelichting geven op windsurfing.nl, zie topic:


http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... &start=260

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 13-05-2012 11:40

Enige sponsorverplichting die ik heb is dat ik gewoon mijn ding blijf doen zoals ik de afgelopen jaren al doe. :-D

Zoals het zich ontwikkelt is de USM hiermee wel laagdrempelig (ik begreep dat je toch tijdens het seizoen kunt inschrijven) en meer virtueel geworden. De highend is dan het NK (aanmelding was vóór 14apr) waarbij de top10 USM en top10 GP3S op Nederlands water zoch kunnen kwalificeren.

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 13-05-2012 13:35

ik snap die gemengde gevoelens wel van de speedies, de USM is nu meer verworden tot een soort gps-speedsurfing jaar-ranking van Strand Horst, met als enig extra randvoorwaarden dat je gold-member moet zijn en je aanmeldt voor het event.
Uiteindelijk kun je er natuurlijk altijd zelf iets mee doen, door op een dag dat het er op lijkt een geldige USM te worden, wat meer op de down-wind rakjes te focusseren ...
ik zeg: in het kader van GPSTC gaan de USM-ers voor de 5x10sec, en de anderen voor het uur en de alpha's 8) :D :wink:
NED-811

Christiaan van Gilst
DFS teammember
Berichten: 1482
Lid geworden op: 01-02-2010 20:01

Bericht door Christiaan van Gilst » 13-05-2012 14:04

Ach diegene die zeuren zijn altijd dezelfde.
Als ze het beter weten hoe je zoiets op touw zet? Doe het dan! :D

En dat gezeur over een mailtje? Marco zit dagelijks op het forum en jeroen ook. Net alsof ze het niet gezien hebben :roll:

Peter Magnee
DFS teammember
Berichten: 960
Lid geworden op: 03-02-2010 20:01

Bericht door Peter Magnee » 13-05-2012 14:28

Christiaan, je hebt helemaal gelijk: zeuren is makkelijk, laten we blij zijn dat er nog fanatiekelingen zijn om leuke evenementen te organiseren :lol:
Op naar de volgende USM :D
NED-811

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 13-05-2012 14:41

Mail is zoooo vorige eeuw. Op het forum was het wel duidelijk dat er een kans was op 58+, dus geldige lichtweer USM.

Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Bericht door Hans Schoenmaker » 13-05-2012 21:07

Ik wil toch even wat zeggen over de USM, ook al doe ik zelf niet mee dit jaar.
Christiaan van Gilst schreef:Ach diegene die zeuren zijn altijd dezelfde.
Als ze het beter weten hoe je zoiets op touw zet? Doe het dan! :D

En dat gezeur over een mailtje? Marco zit dagelijks op het forum en jeroen ook. Net alsof ze het niet gezien hebben :roll:
Deels mee een, maar deels ook niet... Zeuren is makkelijk, maar er worden vaak allerlei goede dingen geroepen. (Ons' Mark is daar een goed voorbeeld van! En volgens mij had ik zelf ook een goed punt, maar goed.) Helaas word daar verder niks mee gedaan. (En dat met een arrogantie/houding waarvan ik denk, nou nou!) Natuurlijk doen die mannen goed werk en geloof ik best dat ze het beste voor hebben met de USM.

Maar als je een afwijkende mening hebt ben je al gauw een zeur! :evil:

(Waarschijnlijk ben ik er zo een, maar ik noem het liever kritisch met soms een tikkeltje drama/olie voor het effect! :lol: )

Maar als je niet kritisch bent, word het nooit beter...

Als ik bijvoorbeeld lees wat Martin schrijft in reactie op Marco
"Theoretisch kan er ieder weekend worden gevaren. Er is geen final call meee maar er wordt een weersverwachting afgegeven met daarin de kans op een geldige race."
Dan lees ik daarin dat je gewoon elk weekend kunt opdraven bij minimale windcondities voor een klassering en dat is zonder "Call" bijna alleen te doen voor locals of mensen met echt geen sociaal leven naast het surfleven! Dan word het inderdaad gewoon een strandhorst ranking!


Daarnaast krijg ik ook het gevoel alsof het vooral niet te veel moeite moet kosten (en liefste zoveel mogelijk moet opleveren, maar volgens mij zijn er wel slimmere verdien modellen).


Ik beoefen ook nog andere sporten anders dan surfen en die vereisen gewoon dat ik van te voren aangeef of ik wel of niet kan... Met een "Call" kun je schuiven en planning veranderen.
Voor mij is het ook niet echt om de hoek, dus als ik, zoals afgelopen weekend, met zulke voorspellingen zelf maar een inschatting moet maken en daarop mijn plan moet trekken... sja!

Ik vind het verder prima hoor, ik heb mijn keus al gemaakt.
Maar ik vind het wel héél erg jammer! Sterker nog, ik vind het echt niet leuk.

Op dagen met goeie windvoorspellingen zal ik er zeker zijn om met te meten met mijn maten, maar zonder ranking is het toch net ff anders. Zeg maar gerust; een stuk minder leuk!

Plaats reactie