MissionXL 2012

Evenementen discussie
Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Bericht door Hans Schoenmaker » 24-08-2012 10:24

Mooi... plekje bij Nils is geregeld!

Hans Schoenmaker
DFS teammember
Berichten: 644
Lid geworden op: 05-10-2010 13:07

Bericht door Hans Schoenmaker » 24-08-2012 20:33

Sow.... Die voorspellingen zijn al weer redelijk afgenomen...
:(

Christiaan van Gilst
DFS teammember
Berichten: 1482
Lid geworden op: 01-02-2010 20:01

Bericht door Christiaan van Gilst » 24-08-2012 20:51

Afgenomen?
Volgens mij staat er nog genoeg hoor.

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 24-08-2012 21:36

Mijn grote lappen ook maar meenemen. :D

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 27-08-2012 13:08

Het waren twee fantastische dagen! ;-)

Helemaal gesloopt na een fullpower weekend MissionXL. Een combi van:
- organisatie helpen waar het kan (vnl facebook updates MissionXL page)
- heel veel gezichten aan namen kunnen plakken en handjes schudden
- Slalom meedoen (eerste heat 8e, rest......)
- mini Long Distance (persoonlijk het gaafste onderdeel om mee te doen)
- Dorian handje geven (O, dus jij bent Mark....)
- MissionXL party (hoe smaakte bier ook alweer...)
- vervolg Slalom (dappere poging ->not...)
- Freestyle battle (nat worden van de spray van Steven van Broeckhoven na een landing een meter van de kant)
- veel gezelligheid met surfmaatjes Mike, Michel, Nils, Christiaan, Hans...

Het was een super MissionXL weekend om mee te maken en te genieten van al die Big Smiles van de deelnemers! :-)

En wat hebben we geleerd qua zelf meedoen aan de slalom? Ik heb gewoon meer vlieguren nodig. Dus veel meer varen, varen, varen en vooral ietsje minder bier. :lol: :lol:

Laat de MissionXL 2013 maar komen!

Jurjen
DFS teammember
Berichten: 725
Lid geworden op: 04-02-2010 18:56

Bericht door Jurjen » 27-08-2012 18:31

'Waren 2 geweldige dagen.

Vrjdagavond al relaxt die kant op gereden en met zijn 4en een gezellige avond gehad. zaterdag even snel even bij the mission kijken om vervolgens naar een erg rustige spot te gaan vlakbij. Daar eerst gevaren met de x fire 112 en de 8.0 Lekker met je maten volgas up en downwind over d echop.
Toen de wind eindelijk aantrok spullen ingepakt naar zee gegaan en daar gaan spelen met mijn "verse" naish floater en 5.3

Golven bij de zandbank waren echt echt ongelofelijk. Helaas maar weinig van kunnen genieten. We waren met zijn drieeen en 1 mast was niet bestand tegen het geweld. Op zich niet zo'n probleem. Even op en neer varen voor een andere mast. Echter maar het begon al wat donkerder te worden en de zandbank was in rap tempo aan het onderlopen (vloed). Ik heb zijn zeil en giek aan mijn giek gebonden en zo terug gevaren. Menno heeft hem richting de vuurtoren begeleid. Waar ik met de bus al stond te wachten om ze een ritje terug te geven. Helaas schoot het zwemmen/slepen niet echt op en moest de knrm ingeschakeld worden die hem een ritje met hun stiekum wel heel snele speedboot terug naar de oever gaf.

snel douchen hapje eten en met zijn allen naar het feest. Daar aangekomen was ik al helemaal gesloopt maar desalniettemin heerlijk feestje gehad tot om 3:40 de muziek uit ging. Was echt super gezellig met zijn 5 terug in de suzuki swift gekropen om thuis nog een poging te doen om een hertog jan naar binnen te werken wat me niet gelukt is. Biertjes waren dit jaar gelukkig wel van een normaal formaat.

Zondag redelijk bijtijds opgestaan en op zee eventje gesurft. water was 1 grote klotsbak en de wind vlagerig. Bijtijds ermee opgehouden en op zijn elfendertigste het huisje gepoets en richting huis gereden. Almetal een topweekend
If it is not blowing it is sucking!

Michel van Maastricht
DFS teammember
Berichten: 169
Lid geworden op: 25-02-2012 21:20

Bericht door Michel van Maastricht » 28-08-2012 19:11

Het waren vier fantastische dagen...

Vrijdag 11:00 aankomsttijd. Sun and no wind at all! Na de incheck op de camping met Mark terug naar het surfcentrum waar een licht briesje was ontstaan. 10.5 opgetuigd en met de iSonic 145 half uurtje kunnen planeren. Daarna pitten in de zon. S'avonds bier en regen.

Zaterdag met een nat begin. Na alle formaliteiten 3 wedstrijden surfen met iSonic 101 en 7.6. Gijpangst? Boeivrees? Ik weet het niet maar echt soepel de bocht om ging niet. Voor 1 heat de 145 gepakt om beter te gijpen maar liep toen schade op (vinbox deuk en 2 kromme schroeven) toen iemand onder mijn board door wilde surfen... Toch 26ste aan eind van de dag (van de 60). BBQen en Feesten ging beter.

Zondag weer toffe wind. iSonic 101 plus 6.3. 3 heats varen en paar mooie runs naar overkant van de Grevelingen. Stond ik ineens in de finale, maar later bleek dat ze mij inv laatste in heat 64 als eerste in heat 65 hadden laten finishen :-) Werd me verteld 2 minuten voor de start van de finale en toen iedereen netjes voor laten gaan (wel uitgevaren). Dag afgesloten met afhaalchinees op het strand bij zonsondergang.

Maandag sunny skies en windless. Nog even nadutten op het strand en toen naar huis.

Voor herhaling vatbaar!
Dit is een onderschrift

Nils Duindam
DFS teammember
Berichten: 1144
Lid geworden op: 03-02-2010 20:40

Bericht door Nils Duindam » 28-08-2012 19:41

Het waren twee grandioze dagen,
Zaterdagavond vroeg de sleurhut aangekoppeld, om half 10 bij het surfcentrum waar Mark en Michel op zijn Duits een plaats hadden vrijgehouden voor mijn caravan. Snel inschrijven omkleden en optuigen.
Nog nooit een Slalom race gevaren dus iets te laat weg, net in een luwte, maar door mijn (gebrek aan) gewicht toch flink wat anderen gepakt.
Mijn grootste angst en zwakte, gijpen, de eerste bocht gaat goed, yeah, volhouden zo, tweede bocht, volle snelheid erin, zie ik dat goed, wat ligt daar?
3 man plat, ik plat, op 10 cm na flinke aanvaring! Dit is link!
Optrekken (rug...) derde bocht te voorzichtig door wat ik mee meemaakte, er weer in. Uitvaren, weer een paar man pakken.
De eerste dag als 30ste van de 60 afgesloten. Daarna een hele leuke mini long distance, ik in het letterlijke kielzog van de video boot, lekker vlak water.
Na de BBQ het gezellige feest waar ook Ronald, Jurjen, Hans, Christiaan, Menno en Laura aansloten. Dorian werd gecrowdsurfed!
Na een korte nacht, de tweede dag met kleiner zeil het water op, geen controle, nog kleinere optuigen dan maar, ik mis daardoor mijn heat, nog geen controle, moe, stoppen.
Ook Mark had hetzelfde probleem, dat moet dus toch de invloed van de inname tijdens het feest zijn geweest :lol:
Uiteindelijk toch als 37 van de 60 geeindigd. Na de slalom het gevoel, dit is mijn ding niet, nu het gevoel, werken aan die gijp (was ik al druk mee aan het oefenen) beetje letten op de inname tijdens het feest en er is veel meer uit te halen. Volgende jaar weer tijdens het 10 jarig jubileum. Zou leuk zijn als er meer DFS sers aan meededen, ook al houdt je niet van de drukte of wordt je niet nummer 1, maak een uitzondering, voor de fun en het groepsgevoel :D
Of doe mee onder het mom van; "als hij het kan, kan ik het zeker!" :wink:

Menno van den Berg
DFS teammember
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05-02-2010 08:19

Bericht door Menno van den Berg » 28-08-2012 22:29

ook een top weekeind gehad.
vrijdag na het werk al naar zeeland gereden, zaterdag na lang twijfelen de beslissing gemaakt om mee naar de punt te gaan voor een leuke slalom dag.
het had al zo lang niet meer gewaaid en vond het zonde om mee te doen met de mission aangezien je dan maar heel weinig vaart.
naar daar de nodige km gemaakt te hebben en de wind flink aangetrokken was nog ff lekker naar de buitenkant gereden om nog ff de zee op te gaan.
dat was echt top, zelden zn mooie golven gezien daar.
beetje jammer dat de knrm er nog aan de pas moets komen, maar t is allemaal weer goed afgelopen.
de dag afgesloten met een super feestje en met verschilende dfs maatjes op de bar staan dansen...... :oops:
zondag weer naar de buitenkant gegaan, maar zoals bij meedere was het niet helemaal mijn dag...... zou dat feest er iets mee te maken hebben????

p.s. het lijkt me wel weer eens leuk om een slalom wedstrijd te doen.
mischien een keer aan een regiocup mee doen met een aantal dfs maatjes?
heb 2 jaar geleden met een minimaal windje een keer met de mission mee gedaan. meer ervaring heb ik niet met wedstrijden.

Mark
DFS teamcaptain
Berichten: 1899
Lid geworden op: 01-02-2010 18:34

Bericht door Mark » 28-08-2012 22:42

Zeker voor herhaling vatbaar!

Ideetje om er een weekend van te maken 29/30 sep. Zaterdag is er dan Slalomtraining en zondag Regiocup Zuid. Lijkt mij wel wat voor een DFS weekendje!

Plaats reactie